zondag 28 september 2014

Poppenhuis, deel 1

Een dagje later deze keer i.v.m. een gezellige, zonnige dag op de streekmarkt Westerdijkshorn, en een feestje ter ere van de 50ste verjaardag van een schoolvriendin die ik al meer dan 25 jaar niet had gezien.

Begin van dit jaar werd ik zelf 50 en had ik ook een gezellig feest samen met lieve familie, vrienden, kennissen en collega's. Ik werd ontzettend verwend met cadeaus, bloemen en geld.
Van dat geld kocht ik o.a. een poppenhuis. Vroeger had ik een blikken poppenhuis waar ik veel mee speelde, en mijn vader maakte ooit van de kaften van oude behangboeken een poppenhuis. Ook hier heb ik veel mee gespeeld. Ik werd weer enthousiast door de boeken van Arne en Carlos, waar prachtige poppenhuisspulletjes in staan. Zo kreeg ik voor moederdag, anderhalf jaar geleden, al een mooi serviesje. Door op internet te zoeken kwam ik er achter dat in Groningen een poppenhuiswinkel is, Anita's Poppenhuis, en vond ik de site van Dollshouse Emp.. Hier kocht ik ook mijn poppenhuis + serre. Het is de bedoeling om Amber House om te toveren tot een Scandinavisch huis. Dat wordt nog een hele klus denk ik. Dus er volgen vast nog meerdere delen poppenhuis.

 Het poppenhuis en de serre zitten nog in de dozen, deze foto's zijn gemaakt op zolder, dus niet al te duidelijk.
 Verf, behang, lijm, rollertjes alles is er al, nu nog beginnen. En het huis wordt natuurlijk...blauw.
 Ik kon het natuurlijk niet laten en kocht ook vast wat meubeltjes en andere spulletjes.



 Mooi houtsnijwerk op de schommelstoel.
 Het serviesje, en een mooie slaapbank.
 Tuingereedschap, een zinken teil en houten kratjes voor in de serre.
 Het aanrecht, de deurtjes en laadjes kunnen echt open.
 Een Scandinavisch huis is natuurlijk van hout dus kocht ik 1000 ijscostokjes, waar overal de ronde uiteinden van af geknipt moeten worden!!!!!!
 De boeken van Arne en Carlos met veel inspiratie (niet alleen wat poppenhuizen betreft).



 Mijn muizen die buiten op de oude barbiebank theedrinken.
 Het serviesje nog een keer op een oud poppenhuistafeltje.

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten