woensdag 1 oktober 2014

Noorse vesten breien......een hele klus.

Als je in Noorwegen bent ontkom je er niet aan. De Noorse truien en vesten kom je overal tegen.
Nou vind ik ze lang niet allemaal mooi en de eerste keer kochten we ze dan ook niet .
Toen we voor de tweede keer in Noorwegen waren hebben we wel één gekocht. Mijn man een trui en ik een vest. De trui blijft prachtig maar mijn vest verkleurd helemaal. Erg jammer. Ik ben toen eens gaan zoeken op internet en kwam op de site van Garnstudio, hier staan heel veel patronen op. Toen ben ik zelf gaan breien. Ik breide de vesten van Drops Karisma.
Het eerste vest is van mijzelf, Heen en weer breien op de rondbreinaald. De vesten die ik later breide: rondbreien op een rondbreinaald en daarna door knippen!!! Erg spannend, maar het is gelukt, kijk maar.....
 Hierboven: mijn eigen vest (en muts) op de foto in Balestrand, Noorwegen, Onder: vest gebreid voor een vriendin.

 Het rode vest breide ik voor mijn schoonzus.

 En deze voor een vriendin....

 Dit vest gebreid voor de streekmarkt een paar jaar geleden en.......verkocht.
 En met deze trui ben ik nog aan het breien, dit is geen patroon van Garnstudio maar uit het boek Noors breien van Arne en Carlos. Voor- en acchterpand zijn klaar, nu de mouwen nog.
 Ook breide ik twee babyreiszakken, deze zijn nog te koop, zie www.de-blauwe-eland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten