vrijdag 29 mei 2015

Kringloopvondst.............en nieuwe badkamer.

Sinds kort is er hier in het dorp een kringloopwinkel.
Ik was er nog niet geweest maar vorige week vrijdag was ik op zoek naar een cadeautje voor mijn zus (die zelf, met haar schoonzus, een winkel heeft, en waarvoor het dus lastig is iets origineels te vinden). In de kringloopwinkel vond ik ook niks voor mijn zus maar ik zag wel in een vitrinekast, houten poppenhuismeubeltjes. Het zijn zelfgemaakte meubeltjes, hier en daar mist iets, pootjes verkeerd om, gelakt en dus twijfelde ik een poosje of ik ze zou meenemen of niet. Ik besloot ze mee te nemen met de bedoeling ze licht te schuren en dan met krijtverf te verven. Ik zette alles eerst op zolder (van het poppenhuis) en denk er nog over na of ik ze wel of niet moet gaan verven.............
Ook vond ik het tijd worden dat de badkamer ingericht werd, dat was nog de enige lege ruimte.
Afgelopen woensdag ging ik naar de poppenhuiswinkel in Groningen en vond een mooi badkamersetje, wit met blauwe bloemetjes,en een mooi lampetstel met po.
Nou zelf maar kleine handdoekjes etc. maken.
Een tijdje terug vond ik via marktplaats al een mooie Moraklok, de schaal is niet goed maar ik heb nu wel een mooi voorbeeld, en tzt wil ik proberen om zelf één te maken.
 Alles op zolder........., tafels, stoeltjes, kastjes, wiegje.

 Schommelstoel en secretaire..

 Kastje en lampetstel..............
 Commode/ladenkastje met schaapje............

 En de nieuwe badkamer................tja zo'n bad wil ik zelf ook wel.

 Nou nog kleine handdoekjes op het rekje en het spiegeltje nog aan de wand.

Dit prieeltje vond ik laatst bij een bloemist/tuincentrum in Zuidwolde en het Zweedse (Lundby) Moraklokje.

8 opmerkingen:

  1. Nostalgie! Het rode stoeltje, had ik vroeger in het groen. O wat leuk om hier weer aan terug te denken. ♥
    Wat een gezellig project van jou, alles bij elkaar scharrelen.
    Het wordt al super mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nostalgie! Het rode stoeltje, had ik vroeger in het groen. O wat leuk om hier weer aan terug te denken. ♥
    Wat een gezellig project van jou, alles bij elkaar scharrelen.
    Het wordt al super mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk al je mooie vondsten voor je poppenhuis vind. Ik vind de blauwe badkamer prachtig.
    Ben benieuwd hoe het met de andere meubeltjes afloopt.
    Het oude staande klokje is ook geweldig!

    Liefs, gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een goede kringloopvondst. En zo grappig dat je het eerst op zolder zet om het op te knappen. Net het echte leven. Dan zou je dat ook doen. Haha. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die Mora klok is inderdaad wat te klein t.o.v. de rest. Leuk project om zelf te doen. Je spullen op zolder zijn hartstikke leuk. Krijtverf zal wonderen doen, ben benieuwd wat je besluit. Oh ja, en de badkamer is ook enig!
    Groetjes, Gon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat wordt het poppenhuis al leefbaar. Gezellig! Mooie badkamerset en leuke kringloopvondst. Zelfs in je poppenhuis zie ik een blauw geschilderd stoeltje.

    BeantwoordenVerwijderen