maandag 31 augustus 2015

Theeleuten of te wel afternoon tea met de Potjes.

Gisteren was het dan zo ver, een nichtjesdag!!!
Drie nichtjes, mijn zusje en ik.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat wij nog drie lieve nichtjes hebben die bij de Pot-familie horen, maar wij vijven hadden altijd het meeste contact (overigens hebben wij ook nog lieve neven!!)
Al een tijdje hebben wij een groepsapp en waren we het er allemaal over eens om samen iets leuks te doen en een keertje in het echt bij te kletsen.
Een leuke locatie leek ons dan wel de Theefabriek in Houwerzijl.
Daar werd een afternoon tea besproken voor 5 personen, gezellig!!!
Maar we wilden de dag eigenlijk wel beginnen met koffie dus gingen we eerst naar Lauwersoog.
We konden de hele tijd lekker buiten zitten op het terras met koffie en gebak, nog een koffie, een frisje (en sommigen een visje).
De tijd vloog om en toen moesten we ons bijna haasten om op tijd bij onze afternoon tea te zijn (14.30). Eerst nog even door het theemuseum en daarna lekker smikkelen en smullen.
We kregen van alles, eerst hartig: mini-sandwiches, hartige taart, mini-muffin en jasmijnthee met vanille en rozenblaadjes, daarna zoet: chocoladetaart, koek, scones met jam en slagroom, vruchtenspiesje en heksenthee (ik weet niet meer wat er allemaal in zat) en een glas vruchtensap.
Het was allemaal heerlijk.
Daarna nog even snel door het winkeltje!!
Het was een prachtige dag, zeker voor herhaling vatbaar.
Lieve dames, bedankt voor de gezelligheid.

 De drie nichtjes en mijn zusje.  (helaas geen foto's met ons alle vijf).
 Koffie met gebak (en slagroom natuurlijk) op het terras in Lauwersoog.

 DeTheefabriek in Houwerzijl is gevestigd in de voormalige kerk en pastorie.

 Een prachtige tuin......
 Eerst even een kijkje in het Theemuseum....


 Mooi wit/blauw servies.....

 En dan....onze afternoon tea...
 Eerst hartig, dan zoet....mmmmm

 Heel veel soorten thee....en theepotjes.


Tot slot nog even rondkijken in het winkeltje, en een foto met twee nichtjes, mijn zusje en ik.
.

2 opmerkingen:

  1. Allebei een high-tea hoe toevallig! Bij jullie ook heerlijk zo te zien! Ik was daar ook eens met een feestje, een damesparty. :-))) xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zo'n meidendag in de familie!
    Zo te zien hebben jullie fijn genoten!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen