woensdag 16 september 2015

Er warmpjes bijzitten..........

Op de "nieuwe" kurbitsstoelen moest natuurlijk ook nog een kussentje.
De kussentjes die we hebben zijn er niet meer (altijd jammer).
Dus op naar Ikea, twee (goedkope) kussentjes en een nep vachtje gekocht.
Omdat het wat druilerig weer is een mooi moment om te beginnen.
Ik had nog een lap stof liggen, een beetje rood/oranje en vrij stevig. Ik wilde dan de ene kant deze kleur doen en de andere kant het vachtje.
Even het kussentje er op, omtrekken en uitknippen maar.
Het ene hoesje had ik al in elkaar en ik legde het even op de stoel, maar nee, dit was het toch niet.
Ook lag er boven nog een lap blauwe stof, niet zo stevig, maar het zou kunnen. Ook mijn man vond de blauwe stof mooier.
Dus het hoesje weer los gehaald, nieuwe (blauwe) lapjes knippen en weer in elkaar zetten.
Ben hier toch meer tevreden over.
Nou moet er op de blauwe kant ook nog "iets" op. Hier ben ik ook nog niet uit, ja over de ene wel (moet alleen nog heel veel draadjes afhechten, waarom doe ik dat ook niet direct) maar de andere weet ik nog niet zo goed.
De warme winterkant is in elk geval klaar, en over de andere kant moet ik nog maar even nadenken.
Dan eerst maar even weer breien. Nr. 3 is klaar en inmiddels overhandigd aan mijn schoonzus, nr. 4 is al weer een eindje op weg.
 Er warmpjes bijzitten................de winterkant is klaar.
 Zo ben ik begonnen......
 ...........lapjes en vachtje knippen.

 In elkaar zetten, en ja dan voelt t toch niet goed. Dus opnieuw met blauw (??????)

 Zo moet de ene worden.............
 .......en ja de andere: boven of onder (oud borduurwerk, waarschijnlijk van mijn oma).

 Veel draadjes af te hechten......

 Klaar! (tenminste de winterkant). Heerlijk warm en zacht.
 Nr. 3 is af, nr. 4 al een eindje op weg.

4 opmerkingen:

  1. Jeetje wat ben jij goed bezig! Mooi hoor, ik kom gauw eens mijn bevallige gat op jou warme kussentjes laten zakken. ;-)))) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben helemaal fan van de winterkant! Kleurt mooi bij dat blauw! En lekker warm aan de billen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, die twee witte vachtjes vind ik heel leuk! En de combinatie van het blauw met wit staat prachtig.
    En die sjaals, je gaat als een speer.
    Veel succes!

    Lieve groet,
    gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zulke heerlijke warme kussentjes passen helemaal mooi bij de prachtige stoelen. Wat een fantastische breister ben je ook. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen