zaterdag 21 november 2015

Brocante onder de Martinitoren.

In de Martinikerk in hartje Groningen werd vandaag de tweede brocantefair gehouden. Er waren ongeveer 40 brocanteurs uit heel Nederland.
Tegen kwart voor tien vanmorgen werd ik opgehaald door mijn schoonzus en gingen we richting Groningen. We waren er dus mooi op tijd.
Ik was nog nooit in de Martinikerk geweest dus ik keek mijn ogen uit, erg mooi.
Het was toen al gezellig druk en we liepen een rondje langs alle kramen, er was van alles wat. Erg mooie dingen gezien, maar soms ook erg prijzig, dus niks gekocht.
Wel erg leuk om even te kijken en ideeën op te doen.
Nog even een kleine greep uit de brocanteurs die er waren:
Sientjes dochter, Oud en Nu, Oud Wit Brocante, De Tuinkamer, Nuzzelspul, Zuiderburen Brocante, Brocante Linnen, No Milk Today Brocante, DITJES&DATJES, etc.
 De Martinitoren met daarachter de Martinikerk.


 Enkele foto's van het interieur........


 ..... het orgel............



 Van alles wat....
 ...mooi korset......
 ...oud winkeltje....
 ....veel kleine reekalfjes......

 .....mooi wit.....


 Zo'n blauwe fles wil ik ook nog graag een keer, maar ze zijn altijd zo duur.

 Mooie klok, heeft wel iets van een Moraklok (ook nog een wens).
 Wat een taille hadden ze vroeger (vast ingesnoerd met zo'n mooi korset)


Binnenkort nog meer leuks:

Winterfair Orvelte, 28 en 29 november
Zweedse Kerstmarkt, oude Suikerfabriek Groningen, 12 en 13 december
Wieze Winkeltjes Kerstroute, van Engelbert tot Siddeburen, 11 en 12 december
Victorian Christmasfair Zeyen, 12 en 13 december.

4 opmerkingen:

  1. Het was gezellig! Ik vond het winkeltje ook zo leuk en de blauwe emaille kan met dat opzetstuk ook. Ik heb ook niets gekocht en heb eigenlijk meer genoten van de stad in met al die leuke winkeltjes. (Betaalbaar ook. :-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hej een kerk. Altijd leuk :-). En een Moraklok staat bij ons ook nog op de wensenlijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er staan prachtige dingen. heerlijk om je aan te vergapen .
    Misschien nog wat wensen doorgeven aan Sinterklaas?

    Liefs, gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n blauwe spuitfles heb ik ook staan, die mag je wel overnemen. Zeg maar wat je er voor over hebt, mag weg tegen elk aannemelijk bod.

    BeantwoordenVerwijderen