zondag 10 april 2016

Op de valreep.....

....naar David Bowie is!
De tentoonstelling "David Bowie is"is op 11 december 2015 begonnen en duurt (na met 4 weken te zijn verlengd) tot en met vandaag. En dat in het Groninger Museum!
En ik moet eerlijk bekennen als echte Groningse was ik nog nooit in het Groninger Museum geweest :-(
Het bedrijf waar mijn oudste zoon werkt hielp ook mee met de opbouw van de tentoonstelling, we hadden het er al een paar keer over gehad om te gaan maar het bleef er steeds bij, totdat hij afgelopen maandag zei: als we nog willen gaan moet het deze week want 10 april is de laatste dag". Gelukkig konden we nog kaarten krijgen voor afgelopen vrijdag.
De tentoonstelling begon in 2013 in Londen, daarna in Toronto, Sao Paulo, Chicago, Parijs, Melbourne en als laatste dus in het Groninger Museum. Het trok ruim 200.000 bezoekers.(in Groningen bedoel ik dan).
Tijdens de tentoonstelling is David Bowie overleden, op 10-01-2016, waardoor er natuurlijk ook meer bezoekers kwamen.
Er waren meer dan 300 objecten uit het David Bowie Archief te zien, o.a. handgeschreven songteksten, originele kostuums, fotografie, ontwerpen van bijvoorbeeld albums.
Met een headset op liep je overal langs en hoorde je van alles, interviews en natuurlijk zijn muziek.
Ik vond het toch de moeite waard, hij was een bijzondere man, en mijn favorieten zijn toch wel: Let's dance en Heroes (For ever and ever).
Het was niet toegestaan bij de tentoonstelling te fotograferen, maar als je op internet kijkt (o.a. www.groningermuseum.nl) kun je vast beelden/foto's vinden.
 Met grote letters op de buitenkant van het museum.
 Teksten van David Bowie.

 Hier een paar foto's van David Bowie.
 Hier staat de tekst niet helemaal op, hier lag een condoleanceboek en was het aldoor druk.
 Het boek over David Bowie.

1 opmerking:

  1. Leuk dat je bent geweest. Ik ben niet geweest (Hoefde ook niet hoor) Maar fijn voor jou dat het zo dichtbij was. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen